2008-01-02

Naked Eyes - Burning Bridges (1983) +bonus tracks



Naked Eyes - brytyjski duet, który powstał w 1980 roku. Zespół założony został przez Peta Bourne'a i Roba Fishera. Muzycy komponowali utwory skłaniające się ku nowym trendom w muzyce brytyjskiej, new romantic, synth pop, electro pop i new wave. Duet Naked Eyes miał także związek z grupą Neon, z którą związani byli także Roland Orzabal i Curt Smith, muzycy zespołu Tears For Fears.
Rok później, w 1982 roku Naked Eyes nagrali singiel-demo "Always Something There To Remind Me" będący coverem znanego standardu Burta Bacharacha. Spotkanie z Tony Mansfieldem, który wypromował ten singiel, stało się przełomowe w karierze tego duetu. W 1983 roku ukazał się debiutancki album duetu "Naked Eyes" oraz "Burning Bridges". Była to jedna i ta sama płyta, ale o dwóch tytułach. Album spotkał się z dobrym przyjęciem po obu stronach Atlantyku, a single "Promises", "Voices In My Head", "Always Something There..." i "When The Lights Go Out" okupowały szczyty list przebojów. Rok później nagrali swoją drugą płytę "Fuel For The Fire" jednak album ten nie zdobył już takiej popularności.
Mocno zelektronizowane i delikatne brzmienie to główne atuty duetu Naked Eyes. Nagrania skomponowane są ze smakiem pełne zmysłu i uczucia i jest to wysublimowane przekazanie poprzez muzykę. W 1999 roku muzycy próbowali reaktywować zespół mieli nawet nowe materiały muzyczne, ale nie doszło do tego ponieważ Rob Fisher zmarł po długotrwałej chorobie. Muzyk w latach 80tych stanowił także połowę duetu Clime Fisher razem z Simonem Climie, który to zespół założyli po zawieszeniu działalności Naked Eyes.
http://www.darkplanet.pl

The synth duo's debut and finest moment was released in the U.K. as Burning Bridges a month before it was offered to U.S. audiences in a slightly edited and rearranged form. The key tracks (namely the hits) are shared by both, but both versions have been made redundant by the Very Best of collection, which collects all but one track, "Could Be." "Could Be" can be found on the other collection, Best of Naked Eyes, released in 1991.
Chris Woodstra, All Music Guide



1.Voices in My Head
2.I Could Show You How
3.A Very Hard Act To Follow
4.Always Something There To Remind Me
5.Fortune and Fame
6.Could Be
7.Burning Bridges
8.Emotion in Motion
9.Low Life
10.The Time Is Now
11.When the Lights Go Out
12.Promises, Promises

+bonus tracks
13.Pit Stop
14.Sweet Poison
15.Promises, Promises (US Version)
16.If I Can't Make You Mine (unreleased)
17.(I Just Can't Get Over) Losing You (unreleased)
18.No Ordinary Girl (unreleased)

2007-12-23

Święta, święta, święta...



Najserdeczniejsze życzenia z okazji
Świąt Bożego Narodzenia
spędzonych w rodzinnej atmosferze
oraz wielu miłych chwil
okołomuzycznych...

Merry Christmas
and Happy New Year
with many thanks for
past and future music
delights...

Frohe Weihnachten
und ein erfolgreiches Neues Jahr
verbunden mit dem Dank
fur die angenehme Zussammenarbeit...

Ringraziando per la
collaborazione, porge
vivissimi auguri di
Buon Natale
e Felice Anno Nuovo...

Een Plesierige Kerfees

Zorionstsu Eguberri lub Zoriontsu Urte Berri On

Kung His Hsin Nien Bing Chu Shen Tan

Gun Tso Sun Tan’Gung Haw Sun

Gajan Kristnaskon

Joyeux Noel

Mo’adim Lesimkha. Chena tova

Feliz Navidad

Vrolijk Kerstfeest

Shinnen omedeto. Kurisumasu Omedato

Sung Tan Chuk Ha 

God Jul

Boas Festas

Pozdrevlyayu s prazdnikom Rozhedestva

Nollaig Chridheil agus Bliadhna Mhath Ur

Nadolig Lllawen

Felices Pasquas Y Felices Ano Nuevo

Boas Festas e Feliz Ano Novo

Vasel Koleda; Tchesti nova godina!

Prejeme Vam Vesele Vanoce a stastny Novy Rok

Glaedelig Jul

Ruumsaid juulup|hi

Hyvaa joulua

Zalig Kerstfeest en Gelukkig nieuw jaar

Kala Christouyenna!

Gledileg Jol

Nollaig Shona Dhuit

Nadelik looan na looan blethen noweth

Boas Festas Rapa-Nui - Mata-Ki-Te-Rangi.

Nollaig chridheil huibh

Vesele Vianoce. A stastlivy Novy Rok

God Jul and (Och) Ett Gott Nytt Ĺr

Noeliniz Ve Yeni Yiliniz Kutlu Olsun

2007-12-15

The Sound - Shock Of Daylight (1984) & Heads And Hearts (1985) (CD1996)


Oto ciąg dalszy historii pod tytułem The Sound. Podwójna płyta wydana przez Renascent w 1996 roku zawiera dwa mini LP wydane w 1984 i 1985 roku. Muzycznie album utrzymany w stylu poprzednich produkcji firmowanych przez zespół The Sound.
Kilka recenzji tego albumu znalezione w sieci:

"Shock of Daylight was a Six Track Mini-album, and the Band's First Release on the Newly Formed Statik Label (Coincidentally the Same Name as a Track on Propaganda !) Heads and Hearts Followed it - a Full Length Album with Artwork by Vaughan Oliver of 4ad and Production by Wally Brill. Includes a Couple of Extra Tracks - They were the B-sides of the 12 Inch Version of the One Thousand Reasons Single".

"How a song like "New Way of Life" never made it into the pop charts is a mystery. THE SOUND traded having a 'sound' all of their own for a more polished pop approach on these releases and the result is an album that is every bit as good as most "Breakfast Club" pop. While I prefer their early works, this twofer fits well next to anything released in the mid 80's by Simple Minds, Japan, and Talk Talk".

"The comp of "Heads and Hearts" and "Shock of Daylight" is one of the best CDs I've bought. This was a period when the band were emerging from the English 'post-punk' gloom sound, sounding invigorated and fuller than before. The result is more comercial than "From the Lion's Mouth" (which is a little on the gloomy side for me) but still engaging and challenging. "Shock of Daylight" is absolutly flawless, with tunes like "Longest Day' sounding like a cross between Big Country. Simple Minds, and A Flock of Seagulls."Heads and Hearts" has a couple of filler tracks but for the most part is exceptional as well, with "Total Recall" being one of the most beautiful rock songs I've ever heard. Adrian Borland is also one of the strongest lyricists I have come across. A great album. They may have not been as consistant as U2, but I think this disc beats anything U2 ever released . . .I'm dead serious".

"Renascent coupled 1984's excellent Shock of Daylight EP with 1985's equally delightful Heads and Hearts, adding a couple bonus tracks -- "Blood and Poison" and "Steel Your Air," which were the b-sides of the "One Thousand Reasons" 12" single. Digitally remastered with spectacular, vibrant sound. ~ Andy Kellman, All Music Guide"



1. Golden Soldiers
2. Longest Days
3. Counting the Days
4. Winter
5. New Way of Life
6. Dreams Then Plans
7. Whirlpool
8. Total Recall
9. Under You
10. Burning Part of Me
11. Love Is Not a Ghost
12. Wildest Dreams
13. One Thousand Reasons
14. Restless Time
15. Mining for Heart
16. World as It Is
17. Temperature Drop
18. Blood and Poiso
19. Steel Your Air

2007-12-08

NUN - Sunlight (bonus tracks) + extras



NUN has been Poland's most beloved electro pop artists for a long time. The band has performed at a large number of shows together with bands such as Client and Psyche throughout Poland, as well as in Germany. The band has also appeared at a number of compilations released by both smaller and major record labels. The group was founded in year 2000 by Magdalena Kaspryszyn and Olaf Karbowiak, currently living in Oleśnica in Poland. The name NUN was taken from the Egyptian mythology where Nun was a primal god.

NUN's music is dance friendly electronic pop that with its female vocals and electroclash influences resembles bands like Client and Ladytron but is more tempo driven and has stronger pop melodies. Since the band signed with the Swedish electro pop label Substream in 2005 the many fans have been waiting for the debut album. 'Sunlight' was produced by the Frenchman Peter Rainman and was finished in the spring of 2006 for release in the late summer of 2006. To get in touch with Substream, visit www.substream.se. NUN released a digital debut single 'Hope' from the album in March 2006, and the single has been more than well received by the press and the public. It was #4 on the German electronic Web Charts, and #1 at the Russian equivalent for almost a month. The band is booked to the biggest Swedish electro/pop festival Arvikafestivalen in July 2006 together with bands such as Franz Ferdinand and Covenant.
Visit NUN at www.nunelectro.com or www.myspace.com/nun



NUN - Sunlight (bonus tracks 2006)
1 Stop! (Marc Mooga Remix)  
2 Blind (Steve'n King Mix)
3 Here 4 U (Minerve Feat. Daniel Wollatz)  
4 Stop! (Dead Sexy Mix)
5 I Don't Know How (Dance Remix By Mario Niemann)



NUN - In The Mix
Nun - Blind (80's Classic Mix)
Nun - Burn (100% Clash)
Nun - Come On Closer
Nun - H.T Robot Vox (Robotic Mix)
Nun - I Don't Know How (Deep Space Mix)
Nun - Light (Breaky And Housie Mix)
Nun - Stop Up! (Minimal Mix)
Nun - Stop! (H@rd Trax)
Nun - Stop! (Re-Mastered Radio Edit)
Nun - Stop! (Steve_Blind_Mix)
Nun - Time Will Tell (The Twins Cover)
Nun - Your World (Tecno-Electro Pop Song)

2007-12-04

NUN - This Is Electro Pop (2003)


Nadrabiam zaległości, gdyż obiecałem swego czau ten krążek i jakoś zapomniałem, dzięki za przypomnienie czytającym tego bloga - dodam, że wkrótce pojawi się jeszcze dodatek do dyskografii Nun.

Nazwa zespołu pochodzi z mitologii egipskiej, w której Nun to bóstwo pierwotne, uosobienie "praoceanu”, z którego wyłoniła się ziemia. Nazwa odzwierciedla nie tylko fascynacje starożytnym Egiptem, ale również podejście, z jakim zespół zamierza poszukiwać nowych kierunków w muzyce, czerpiąc inspiracje z klasycznych form.

W skład zespołu NUN wchodzą Magda Kaspryszyn (śpiew, klawisze, kompozycje) i Olaf Karbowiak (generowanie dźwieku, sampling, kompozycje). Motorem dla załozenia zespołu była fascynacja electo popem, muzyką klubową oraz dance. Zespół został założony w 2000 roku, a w rok później nagrali demo "This Is Electro Pop" zawierające 14 piosenek w stylu electro clash z wpływami new romantic i synth popu. Demo zostało rozesłane do 3 największych labeli w Polsce, z których jeden zareagował pozytywnie. Zagrali równiez pierwszy w tym składzie koncert na Wrocławskiej prezentacji zespołów niezależnych w 2001r. To poprowadziło ich do Programu 3 Telewizji Polskiej w którym zaprezentowali utwór 'Silence' w 30 minutowym programie muzycznym pod nazwa "Wkręt". Nastepnie w 2002 roku wydali jeden utwór na składance pt “Football-EP” sygnowanej przez Sissy Rec./BMG Poland, ich wkładem do tego krążka był cover piosenki Andrzeja Dąbrowskiego z 1974 roku pt "A ty sie bracie nie denerwuj". Na składance pojawili sie obok takich gwiazd jak Homosapiens, Futro i Cool Kids Of Death.

Pół roku później utwory "Stop!" i “I Don`t Know How” pojawiły sie równiez na scieżce dźwiekowej thrillera science-fiction pt."Arche" w reżyserii Grzegorza Auguścika z Robertem Gonerą w roli głównej. W 2003 roku Magda wzieła udział w projekcie muzycznym Andrzeja Smolika. Pojawiła sie na jego drugim albumie z piosenką "Or". W tym samaym czasie w wyniku kooperacji z niemieckimi DJ-ami i producentami (m.in. Falk Berger, Steve`n King) powstało wiele ciekawych remiksów utworów NUN. W październiku 2003 roku portret zespołu pojawił się w niemieckim magazynie muzycznym SYNTHETICS poświęconym muzyce synth pop i electro . Był to pierwszy poważny artykuł poświęcony pierwszemu materiałowi demo.

Wiosną 2004 roku zakończyli prace nad nowym brzmieniem co znalazło odzwierciedlenie w nowym materiale przygotowywanym na drugi album demo "This Is Electro Pop 2". Składał sie on z 12 częściowo juz znanych a częsciowo całkowicie nowych utworów, które zostały entuzjastycznie przyjęte recenzjami w takich ważnych polskich magazynach muzycznych jak Life, Independent, Alternative Pop i w wielu innych włączając w to obszerny artykuł w jednym z najpowazniejszych polskich dzienników - Gazecie Wyborczej.

Po skończeniu pracy nad materiałem rozpoczęli koncerty (Wrocław, Gdynia, Łódź) oraz wystepy na festiwalach (Calyx Festival w Berlinie, BEWT w Szczecinie obok takich gwiazd jak Psyche czy Spektralized, Wrocław Niezależny obok Transglobal Underground i Armii) zuskujac sobie świetne przyjęcie widowni.

W listopadzie 2004 roku nagrali remiks piosenki "More Love More Suffer" zespołu Agonized By Love, który pojawił sie na EPce "Close Behind You" promujacej album tej grupy wydany przez Alfa Matrix obok remiksów takich zespołów jak Sero.Overdose czy Rotersand. W miedzyczasie utwór "Stop!" został wydany na składance "Stromschlag 2" (Electroschock Rec.). W styczniu 2005 roku w szwedzkim piśmie Metica pojawiła się recenzja drugiego demo. Recenzent pisał w niej między innymi: "Ostatnio słyszałem coś tak dobrego kiedy zespół Data wypuscił swój album w 1983 roku". Równiez w styczniu zrobili remix dla zespołu Psyche. Remix "Defenseless", utworu pochodzącego z ich ostatniego albumu "The 11th Hour" znalazł sie na składance "Yet Another Electro Compilation", wydanej przez francuski magazyn muzyczny YAEW w maju 2005 roku. W czerwcu tego samego roku utwór "Here 4U" znalazł się na kompilacji wydanej przez Synthphony Records w Stanach Zjednoczonych obok takich zespołów jak The Twins i Colony 5.



01 I Dont Know How (Radio Edit)
02 Stop! (Radio Edit)
03 Vision of Life
04 Stop! (Falk Berger Mix)
05 Light (Falk Berger Mix)
06 Blind (Falk Berger Mix)
07 Blind (Falk Dub Mix)
08 Or (Smolik Vs. Magda)
09 A Ty Sie Bracie...
10 Blind (80ĺs Pop Mix)
11 Or (Club Mix)

2007-11-30

One Million Bulgarians - Pierwsza Płyta (CD 2004)



Pozycja wstawiona na prośbę Threepio. Ja od siebie dodam, że warto też posłuchać najnowszego 1984, czyli płyty '4891'. Muzycy wracają po latach ciszy i jest to powrót jak najbardzej udany.

Oto kolejna płyta, która jest swoistym nadrabianem zaległości. „Pierwsza płyta” miała się bowiem ukazać w 1988 roku nakładem Klubu Płytowego „Razem”, czyli wydawnictwa zorganizowanego wśród czytelników niezwykle wówczas popularnego tygodnika „Razem”. Liczyło ono 5 tysięcy członków, a płyty, które pojawiały się w Klubie, miały nakład trochę wyższy niż liczba klubowiczów i nie były dostępne w detalicznej sprzedaży. Wśród tytułów pojawiły się m.in. debiutanckie płyty Sztywnego Pala Azji i Kata (polska edycja krążka), „Posłuchaj to do ciebie” Kultu. Taką drogą miała trafić na rynek również debiutancka płyta rzeszowskiego One Million Bulgarians. Płyta powstała, co ciekawe, zostało wydrukowanych trochę okładek z reprodukcją obrazu słynnego polskiego malarza Zdzisława Beksińskiego (również mieszkańca Rzeszowa) i... na tym sprawa się zakończyła. Ponoć cenzura stanęła na drodze wydawnictwu. Trochę to dziwne tłumaczenie wydawcy, w tym czasie instytucja z Mysiej już trochę łagodniej patrzyła na świat. Jakby nie było, debiutancka płyta Bułgarów z Rzeszowa nie pokazała się przez kolejne 17 lat i dopiero kilka tygodni temu, po cichu, pojawiła się w sklepach. Jedno jest pewne, krążek byłby jednym z wydarzeń polskiego rocka pod koniec lat 80. Oszczędne, suche dźwięki połączone z "plastikowym" rytmem perkusyjnym, były w Polsce drugiej połowy lat 80. czymś nowatorskim. Zresztą pamiętam występ Bułgarów w Jarocinie w 1986 roku, kiedy byli objawieniem i zostali jednym z laureatów. Lepiej późno niż wcale, szczególnie, że muzyka Bułgarów z tamtych lat broni się świetnie. Dobrze, że wreszcie znalazło się miejsce na jedno z brakujących ogniw w historii polskiego rocka.
Z analogowego wydania, które miało się ukazać w 1988 pochodzi pierwszych osiem piosenek. Kolejne trzy nagrano w studiu Waltera Chełstowskiego CCS (obecnie siedzibie redakcji Codziennej Gazety Muzycznej!) w listopadzie 1986 (razem z „Czerwonymi krzakami” – największym do tej pory przebojem zespołu Jacka Langa, który w swoim czasie trafił nawet na Listę Przebojów Programu III), ostatnia trójka została zarejestrowana w studiu Radia Rzeszów w kwietniu 1986.
Leszek Gnoiński, cgm.pl



1. Wysadzany za wysoko
2. Betonowe szuflady
3. Buduję
4. Amare
5. Utopić
6. Animal Love
7. Gwiazda północy
8.Czerwoni krzacy
9. Czerwone krzaki
10. Gwiazda północy
11. Przybywa nas
12. Popatrz mamo
13. Ona już tu jest
14. Antarktyda

2007-11-26

The Blue Nile - Hats (1989)


Drugi album zespołu The Blue Nile z Glasgow wydany został w 1989 roku. Płyta uznawana przez krytyków za najlepszy album zespołu, jest to muzyka, która przetrwała próbę czasu i wciąż zaskakuje i wzbudza emocje. Renomowany Magazyn Q przyznał 5 gwiazdek w recenzji tej płycie, a w 2000 roku płyta znalazła się w zestawieniu 100 Największych Albumów Brytyjskich na pozycji 92. 'Hats' stał się także sukcesem komercyjnym, wylądował na miejscu 12 UK Album Charts, przyczyniły sie do tego trzy single wydane z tej płyty: "The Downtown Lights", "Headlights on the Parade" oraz "Saturday Night".

After a prolonged delay in which an entire album's worth of work was scrapped, The Blue Nile released Hats in 1989 to rave reviews, including a rare five-star rating from Q magazine. The album was recorded in the same studio as much of their previous work, Castlesound in Pencaitland, East Lothian. This album, which explores the highs and lows of romantic love, is considered by most critics and listeners to be the band's most enduring work. At the time, Hats reached #12 on the UK album charts and even slipped into the Billboard 200 in the United States. Rickie Lee Jones, a huge fan of the band, personally selected The Blue Nile as her opening act for her 1990 tour. She would later record a duet with them, a cover of the band's own "Easter Parade", which was featured as a B-side to the single "Headlights on the Parade".
Their second album, "Hats", has been published on CD and I am not sure it ever made it to vinyl. The Linn Records site displays no trace of this. Anyway, I'm about to write a few notes on the CD release only. From a purely musical point of view the album "Hats" is a mixture of slow-tempoed Pop Music, with very simple rythmic patterns. Imagine a standard Pop song, strip it down to its elementary skeleton, let it walk :-) and you get quite close. Just like a painter can use very few brush strokes to create a visual emotion, so this duo could create amazingly precious songs with just few things. Back in 1989, this album sounded like something absolutely new. 15 years later it is still stunning and fresh, especially if you consider the Blue Nile peculiar composing style remained unique. In addiction to the composing duo (Buchanan & Bell) Paul Joseph Moore (keyboards) and (later) Nigel Thomas (drums) completed the band line-up. From a merely "audiophile" point of view, this album, like the debut release, is very interesting. First of all, it is an ADD recording, this means the master tape was 100% analogue (Recording engineer: Calum Malcolm). As audiophiles, we are used to mass-oriented, loudness-like recorded Pop music albums. They seem to be intended mainly for teenagers with over-distorted ghetto-blasters. Hence, this "Hats" came as a nice surprise: just 7 classy, elegant and intimate Pop songs that can fully exploit every good HiFi system potential.



1 Over The Hillside
2 The Downtown Lights
3 Let's Go Out Tonight
4 Headlights On The Parade
5 From A Late Night Train
6 Seven A. M.
7 Saturday Night